featured

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

İki çocuklu Naime ve Nizar Hendaoui çifti bir aydır Edirne Merkez Sabuni Mahallesi eski Bahar Düğün Salonu’nun olduğu meydanda ağaç altına kurdukları çadırda yaşam savaşı veriyor. Fakirlikten kaçan Tunuslu genç karı koca işsizlikten karton plastik toplamaya başladı. Sıcak bir yuvaya hasret kalan Tunuslu aile yardım bekliyor.

Tunuslu 32 yaşındaki Naime eşi Nizar Hendaoui 5 yaşındaki Muhammed ve 10 yaşındaki kızları Nurhanla bir yıl önce geldikleri İstanbul’dan bir ay önce Edirne’ye göç etti. Merkezde Sabuni Mahallesi Talatpaşa Caddesi kenarındaki boş meydanda ağaç altına kurdukları çadıra sığınan Tunuslu aile gecesiyle gündüzüyle zor bir yaşam mücadelesi veriyor. Olan bitenden habersiz 5 yaşındaki Muhammed oyuncaklarıyla oynayıp vakit geçirirken, 10 yaşındaki ablası Nurhan ise okula gidemediği için üzülüyor. Genç anne camiden taşıdıkları suyla çamaşır ve bulaşıklarını yıkayıp temizliyor.

Genç anne Naime Hendaoui dün sabah kolları sıvadı ve karton toplamaya çıktı. Komşuların verdiği çorba ve yemekle karın doyurmaya çalışan ailenin çaresizliğini az bildiği Türkçesi ile Naime Hendaui şöyle anlattı:”Çadırda kalıyoruz. Bir yıldır Türkiye’deyiz. İstanbul’dan bir ay önce Edirne’ye geldik. Bir aydır çadırda kalıyoruz. Kiralar çok yüksek işimiz yok. Bugün karton toplamaya çıktım akşama da eşim palstik toplayacak. Komşular çorba veriyor, yiyecek veriyor. Otelde 8 yıl çalıştım sonra işsiz kaldım bulamadım Eşim tesisat işi yapıyordu. Annem babam yok kardeşlerim Tunus’ta onlar da fakir ve hepsi bekar. Ev yok, kiralar yüksekti buraya yokluktan geldik. Burada da yaşamak zor. Polis bir akşam geldi otelde bir akşam banyo yaptık tuvalete camiye gidiyoruz suyumuzu camiden alıyoruz. Tüpüm var ara sıra ben yemek yapıyorum. Çok zor. Bugün ilk iş günüm. 30 kuruş kartonun kilosu plastiğin kilosu 1 Lira. Kartonları götürdüğüm yer çok uzak. Eşim çocuklara baktı ben işe gittim. Ne yapacağız bilmiyorum. Kış geliyor akşamları soğuk oluyor. Allah büyük”

mutlu
Virüslü
Çadırda zor yaşam ..

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

Giriş Yap

Edirne Postası - Edirne Haberleri ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!